Ogłoszenie o pracę
- Tytuł ogłoszenia
- Asystent rodziny poszukiwany
- Forma zatrudnienia
- umowa o pracę na czas określony
- Rodzaj pracy
- inne - pole do podania szukanego hasła
- Stanowisko
- ASYSTENT RODZINY
- ops@opskobylnica.pl
- Telefon
- 598429975
- Fax
- 598429616
- Data składania
- 2021-08-27
- Data wygaśnięcia
- 2021-08-28
- Tagi
- Województwo
- POMORSKIE
- Powiat
- słupski
- Gmina
- Kobylnica
- Miasto
- Kobylnica
- Ulica
- ul. Wodna
- Numer budynku
- 20
- Numer lokalu
- 3
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Kobylnicy POSZUKUJE KANDYDATÓW NA WOLNE STANOWISKO PRACY: ASYSTENT RODZINY
Zatrudnienie na w/w stanowisku nie wymaga przeprowadzenia naboru o jakim mowa
w art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada o pracownikach samorządowych.
I. Nazwa i adres jednostki:
Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Wodna 20/3
76-251 Kobylnica
II. Określenie stanowiska pracy :
Nazwa stanowiska pracy: asystent rodziny
Forma zatrudnienia: umowa o pracę na czas określony, z możliwością zatrudnienia na czas nieokreślony
Wymiar etatu: 1 etat
Przewidywany termin zatrudnienia : wrzesień 2021 rok
-
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy:
-
wymagania niezbędne:
-
obywatelstwo polskie,
-
wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna bądź wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011r., o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2020r., poz. 821 z późn. zm.) i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub,
-
wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną, zakres programowy szkolenia, o którym mowa powyżej określa Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011r. w sprawie szkoleń dla asystenta rodziny (Dz. U. z 2011r., Nr 272, poz. 1608),
-
osoba nie może być pozbawiona władzy rodzicielskiej, oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona,
-
wypełnianie obowiązku alimentacyjnego - w przypadku, gdy taki obowiązek
w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego, -
pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania w pełni z praw publicznych,
-
stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku asystenta rodziny,
-
niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie: w szczególności za przestępstwa skarbowe,
-
wymagania dodatkowe :
-
znajomość przepisów zakresu : wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi
i narkomanii, prawa rodzinnego, prawa pracy,
-
znajomość ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeksu Postępowania Administracyjnego
(Dz. U. z 2021r., poz. 735 z późn. zm.),
-
biegła znajomość obsługi komputera (Microsoft Office, Windows oraz programów komputerowych w zakresie pomocy społecznej),
-
nieposzlakowana opinia,
-
cechy osobowości: komunikatywność, kreatywność, umiejętność pracy w zespole, sumienność, odpowiedzialność, szacunek do drugiego człowieka, umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną, odporność na stres, utrzymanie porządku
w prowadzonej dokumentacji i na stanowisku pracy, -
umiejętność analizy problemu i poprawnego wyciągania wniosków,
-
samodzielność, zaangażowanie, dyspozycyjność,
-
prawo jazdy kat. B i samochód do dyspozycji.
-
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
-
zadania główne:
-
opracowywanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny
i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, -
opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej z Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Słupsku, planu pracy
z rodziną, skoordynowanego z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej, -
udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
-
udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów: socjalnych, psychologicznych, wychowawczych z dziećmi,
-
wspieranie aktywności społecznej i zawodowej rodzin,
-
motywowanie do udziału zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,
-
udzielanie wsparcia dzieciom, w tym podejmowanie działań interwencyjnych
i zaradczych w sytuacji zagrożenia ich bezpieczeństwa, -
prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,
-
dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny,
-
monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,
-
sporządzanie, na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach,
-
współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,
-
pozyskiwanie środków zew. i realizacja programów skierowanych do rodzin objętych pomocą asystenta,
-
wykonywanie innych zdań i poleceń przełożonych.
-
Wymagane dokumenty:
-
życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej,
-
list motywacyjny,
-
kwestionariusz osobowy,
-
kopie świadectw pracy z poprzednich zakładów pracy,
-
kopie dokumentów poświadczający posiadane wykształcenie,
-
kopie innych dodatkowych dokumentów poświadczających posiadane kwalifikacje
i umiejętności, opinie i referencje, -
oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie i przestępstwa przeciwko mieniu, obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnemu, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwa skarbowe, (w przypadku zatrudnienia niezbędne będzie dostarczenie odpowiedniego zaświadczenia),
-
oświadczenie o zgodzie na przetworzenie danych osobowych kandydata zawartych
w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji - zgodnie
z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(Dz. Urz. UE L119/1 z 4.5.2016 r.), -
oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz
o korzystaniu z pełni praw publicznych, -
oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku asystenta rodziny,
-
oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego,
-
oświadczenie że osoba nie jest pozbawiona władzy rodzicielskiej, oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona.
-
Warunki zatrudnienia:
-
zatrudnienie od wrzesień 2021 roku na czas określony z możliwością zatrudnienia na czas nieokreślony,
-
wymiar czasu pracy – 1 etat , przeciętnie 40 godzin tygodniowo, w systemie zadaniowego czasu pracy,
-
miejsce wykonywania pracy - siedziba OPS w Kobylnicy oraz teren Gminy Kobylnica,
-
przez zawarciem umowy o pracę kandydat będzie zobowiązany do przedłożenia zaświadczenia o niekaralności.
-
Miejsce i termin składania dokumentów: 27 sierpnia 2021r. do godz. 14:00.
Oferty należy składać w zamkniętej kopercie bezpośrednio w Ośrodku Pomocy Społecznej
w Kobylnicy przy ul. Wodnej 20/3, 76-251 Kobylnica, lub za pośrednictwem poczty
z dopiskiem „ Nabór na stanowisko - Asystent rodziny ”.
Oferty, które wpłyną po wskazanym terminie nie będą rozpatrywane.
Z kandydatami spełniającymi wymogi zamieszczone w niniejszym ogłoszeniu zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna, o której osoby wstępnie zakwalifikowane zostaną powiadomione telefonicznie.
-
Dodatkowe informacje:
Oświadczenie o wyrażeniu zgody, oraz klauzula informacyjna znajdują się w załączniku.
Wszelkie informacje o naborze oraz wynikach będą umieszczone za stronie internetowej Ośrodka Pomocy Społecznej w Kobylnicy www.opskobylnica.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń Ośrodka Pomocy Społecznej w Kobylnicy.
Dokumenty składane w formie kserokopii winny być opatrzone klauzulą „za zgodność z oryginałem” i własnoręcznym podpisem kandydata.
Kandydat, który po zakończeniu naboru zostanie wyłoniony na zajmowane stanowisko, na które prowadzony był nabór, ma obowiązek przed nawiązaniem stosunku pracy dostarczyć zaświadczenie o niekaralności, a także przedstawić do wglądu oryginały lub potwierdzone za zgodność przez notariusza dokumenty o których mowa w zakresie niezbędnych wymagań od kandydatów.
W miesiącu poprzedzającym datę publikacji ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w OPS w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6 %.
Dokumenty złożone przez kandydatów po upływie 3 miesięcy od zakończenia procedury, zostaną przeznaczone do zniszczenia.
Osoby spełniające wymogi formalne zostaną poinformowane o terminie dalszego postępowania w formie telefonicznej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
W terminie 14 dni od zakończenia procedury rekrutacyjnej zostanie podana informacja o jej wynikach.